ranbajk uticaju fizičke aktivnosti na inteligenciju djeteta 

Kako su povezani fizički i intelektualni razvoj djece?

Nisu svi znali  koliko je fizička aktivnost utiče na inteligenciju deteta. Pored toga, vrtić i škola, gde protekne većina obrazovanja deteta, ne podstiču fizičku aktivnost dece: "Sedi mirno!", "Ne okrećite na času!" - učenici takve primedbe često čuju od staratelja i nastavnika. Da je pokret bio tako važan za intelektualni trening, zar je škola bi ga ignorisala?

U međuvremenu, mnogi istraživači su otkrili da u rezultatu motorne aktivnosti se poboljšava moždane cirkulacije krvi, aktivira mentalne procese, poboljšava funkcionalno stanje centralnog nervnog sistema, povećava mentalnu sposobnost čoveka.

Međutim, (posebno sa ulazkom djece u školu) motornu aktivnost deteta u obrazovnim ustanovama za decu oštro padne. U školi - prema nekim izvorima do 50 %, a po nekim  - skoro 90 %. Dijete "igrajuće" naglo se pretvara u djeteta "Sjedećeg". Dva sata nedeljno koja se izdvaja za fizičku aktivnost, ne popunjuju potrebu za kretanje učenika, što zauzvrat negativno utiče na njihov kako organski život, tako i protoku psihičkih procesa.

Sistematski visoka motorna aktivnost u režimu deteta direktno povećava funkcionalnu aktivnost mišićnog sistema i ima pozitivan uticaj na njegovo mentalno zdravlje .

Velika greška pretpostaviti da su tjelo i um - individualan, poseban entitet. Istina, naprotiv, to je da određene sfere razvoja deteta - fizičke, socijalne, emotivne i intelektualne - se ne razvijaju u izolaciji jedno od drugog. Razvoj nećeg jednog ima uticaj na sve oblasti u kompleksu.

Istraživanja pokazuju da je pokret - najpoželjniji oblik nastave dece. Na primer, prostorni koncepti kao što su visoko-nisko, daleko, u neposrednoj blizini, levo-desno, itd deca uče bolje, nego što odgovarajuće mere: skok u vis, nizke padine; baci loptu, itd.

Ajnštajn je jednom rekao da je "učenje - je eksperimentisanje - sve ostalo je samo informacija. "Takođe možemo da citiramo reči Konfučija: "Ono što čujem - zaboravio sam, ono što sam video - Sećam se .Šta sam uradio  - ja znam ... "

Savet roditeljima:

1. Podstaknite dete dok  radi domaći  kratkim pauzama. Naučite ga, ako ne zna, jednostavne vežbe, izaberite zabavu, veselu muziku.

2. Kad radite sa djetetom predškolskog uzrasta, ne tražite od njega da sjedi nepomično tokom vježbanja ili učenja, dozvoljite mu da se slobodno kreće po svojoj želi.

3. Dete mora redovno da se bavi sportom. Najpoželjnije je fizička aktivnost na otvorenom.

4. Obučavajuci predškolsko dijete, pokušajte da vaše lekcije budu praktičniji koliko je moguće, nego teorijske. Na primer, proučavajući matematiku, koristite stvarne predmete, uporedite ih, izračunajte težinu koristeći vagu... Provodite vreme sa detetom baveći se fizičkim i hemijskim eksperimentima. Pazite na insekata, ptica i životinja u prirodnom okruženju. Neka dete na vašim  kućnim časovima deluje kao aktivni istraživač i eksperimentator umesto da pasivno zapamti informaciju koju ste mu dali.